vrijdag 24 januari 2014

Grijze sjaal



De grijze sjaal is ook af. In zekere zin is het meer van hetzelfde voor de lezer van deze blog. Ik kan in ieder geval de link naar het patroon geven, dat te vinden is op Ravelry. Wel heb ik een kleine aanpassing gedaan, daar ik niet met naalden 12 maar met naalden 6 breide. Het gaat nog snel genoeg! Ik had dus 20 steken op de pennen en dat betekende dat ik iets anders uitkwam. Waar het echter op neer komt is dat je vier naalden breit zoals de steken zich voordoen en dan wissel je van recht naar averecht en van averecht naar recht. Vervolgens brei je weer vier naalden enzovoorts. Voor het mooie had ik trouwens een iets bredere sjaal kunnen maken, het breisel is nu ongeveer 18 centimeter breed. Het had ietsje meer mogen zijn. Wel een heel snel patroon om gedachteloos voor de tv te breien!

1 opmerking:

Hobbyrita zei

Hiermee zal je vast en zeker lekker warm hebben, mooi kleurtje, past bij alles!
Grtjes, rita.